«استانلی» (2005) راهنماییهایی برای توسعه اعتماد در سازمانها ارائه کرده است که عبارتند از:
1 . همیشه راست بگویید و راستگویی را در سازمان ترویج دهید
2 . خوبیها را در افراد جستوجو کرده و آنها را تأیید، تشویق و ترویج دهید
3 . هرگز مزیتها و نقاط مثبت را از افراد نگیرید بلکه آنها را تقویت کنید
4 . کارها را بهطور منصفانه بین افراد تقسیم کنید5 . با تمامی کارکنان براساس احترام و وقار رفتار کنید
6 . با کارکنان براساس اطمینان به آنها گفتوگو کنید نه براساس شک و تردید
7 . اگر به کسی گفتید که قصد انجام کاری را دارید، حتماً آن کار را انجام دهید (خودداری از شعارگرایی)
8 . کارهایی را انجام دهید که شما را در کمک کردن به کارکنانتان موفق کنند
9 . کارکنان را در موفقیت سازمانتان سهیم کنید
10 . ارزشهای سازمان را پشتوانه طرحریزیها و نقشهها قرار دهید
11 . در دوره تغییر سازمانی، کارکنان مثبت و توانمند راحفظ کنید
12 . تمامی کارکنان را بهطور واقعی ارزیابی کنید
منبع : انجمن بازرگانی