1.از 10 دقیقه اول تایم بعد از ناهار برای تماس با مشتریان احتمالی استفاده کنید.
2.با تمام مشتریانی که قبلا از شما خرید کرده اند و به خاطر دلایلی است که مدت ها با آن ها تماس نداشته اید، تماس بگیرید.
3.قانون کائنات را جدی بگیرید؛ هر احساس و رفتاری داشته باشید مشتری احساسش میکنه ، پس مراقبه رفتارمان باشیم.
4.مطمئن شوید حداقل دوبار در طول فواصل خرید هر مشتری با او صحبت کرده اید. مثلا اگر مشتری هر 9 ماه یکبار خرید می کند مطمئن شوید ماهی یکبار با او صحبت کرده اید.
5.قبل از ترک محل کار یک تماس دیگر داشته باشید.
6.با مشتریانی که به ندرت در دسترس هستند در ساعات مختلف روز و روزهای مختلف هفته تماس داشته باشید.
7.به انتقادات و پیشنهادات و حرف های مشتریان اهمیت بدیم فراموش نکنیم که شریک تجاری یکدیگر هستیم.
8.باید طوری رفتار و عمل کنیم که توقعات بی مورد ایجاد نشود و رابطه موثر حفظ شود.
9.با مشتریانی که به هر دلیلی محصول یا محصولات مجموعه را با محصولات همکارانمان تعویض کرده اند ارتباطمان را حفظ کنیم و ماهی دو بار تماس داشته باشیم به هر بهانه ای.
10.بعد از هر خرید یا قرارداد با شریک تجاریتان ( مشتری ) دست دهید و تشکر کنید و تبریک بگویید که جزو خانواده مجموعه شده اند. قدردانی به موقع .
11.از همه مهم تر که به گفته های کارشناسان فروشتان اهمیت بدید چون آنان هستند که با شریک تجاریتان مستقیما در ارتباط هستند و دقدقه هایشان را میدانند.