تکنولوژی Radiant Catalytic Ionization (RCI)

فعال خالصیت یا Active pure اصطلاحی است که به آخرین تکنولوژی پیشرفته پاکسازی هوا در سفینه های فضایی اطلاق میشود و توسط سازمان ناسا طراحی و پیاده سازی شده است. این تکنولوژی تمامی ضایعات موجود در هوای خارج از جو زمین که توسط اشعه آفتاب پخش میشد را تصفیه میکند و تحت عنوان Purifying Plasma گفته میشود مانند Hydroxyis،Hydroxides،Super Oxide lon،Ozonitelons و Hydro-peroxides را در فضا پخش کرده و باعث تصفیه سازی هوا جهت استفاده داخل سفینه های فضایی میشود.

سلولهای تکنولوژی RCI از حبابهای شفاف اختصاصی UVX بر روی یک سطح کاتالیستی که دارای سلول پوشش داده شده Honey-comb و پوشش Quad Metallic Hydrophilic می باشد، استفاده میکند. این پوشش از پیوند چهار فلز خاص و نادر ساخته شده است.( تیتانیوم و 3فلز دیگر که نامی از آنها گفته نشده است )

*تحقیقات علمی بر روی این تکنولوژی نشان داده است که باکتری ها، ویروس ها، قارچها به شمول E-coli ، MRSA ، Stachybotrys و Listeria موجود در هوا را تا 99.99 درصد کاهش میدهد.

یونیزاسیون نقاط سوزنی

یون های منفی توسط نقاط سوزنی یونیزه که به صورت یونهای مثبت و منفی فعالیت میکنند٬ ساخته شده است. این ذرات در هوای محیط های بسته پخش میشود و سبب ریزتر شدن و خطرناک تر شدن ذرات شناور در هوا میشوند. در واقع این ذرات به صورت شناور بوده و با ذرات هوا یک جا میشوند و سبب سنگین تر شدن هوا و کم شدن فضای تنفسی میشوند. بیشترین کاهش ذرات هوا در ذرات هوایی است که در تابشهای خورشید به داخل اتاق ایجاد میشود و ذرات شناور در آن را به شدت کاهش میدهند. اما این ذرات کجا میروند؟ این ذرات در سطوح خارج از مکانهای تنفسی جابجا میشوند و بخشی از این ذرات اکسیدایز میشوند که توسط تکنولوژی های دیگر مانند

 Alpine EcoQuest Living Air تصفیه و پاک میشوند.

 

 

 

 

یونیزاسیون RF
تکنولوژی RFI  یک پروسه منحصربه فرد از Alpine EcoQuest Living Air میباشد. امواج انرژی رادیو در مکانهای سربسته توزیع میشود٬ به قسمتهای مختلف اتاق جابجا میشوند و به زیرزمینی ها و طبقات بالا نیز نفوذ می کنند. امواج رادیویی سبب تغییر در ذراتی میشوند که اصابت میکند و باعث یک جا شدن آنها با هم شده و قدرتی بالاتر از تکنولوژی Needle Point Ionization  ایجاد میکنند. این پروسه  تا فاصله ۲۰ متری از هر سمت قابل اجار است و باعث یکجا سازی تمام ذراتی میشود که از ساختمان بیرون میشوند.
غیر فعالسازی UV
با کیفیت ترین٬ باقدرت ترین و با کیفیت ترین اشعات UV-C ضد باکتری با استفاده از لامپهای حبابی UV ساخته میشود. لامپهای حبابی UV اشعاتی را که از نگاه اکسیداسیون٬ استرلیزاسیون و یونیزاسیون کاملا منطبق با اشعات طبیعی خورشید است ایجاد میکند و سبب از بین رفتن باکتری ها و آلاینده های میکروبیولوژی و سایر آلاینده های موجود در فضا میشود. این امکانات٬ سبب ایجاد تاثیرات پاکسازی بیشتر به پروسه های The Fresh Air purifier شده و برای تولید هوای صاف٬ تمیز ٬ بدون جرم و قابل تنفس کمک میکند.
لامپهای حبابی قوی تر UV-C  که به عنوان UVX  شناخته میشوند٬چراکه  فرکانسهای بیشتر در بخشهای انتهایی لامپهای UV وجود دارد.

O3

زمانی که تصفیه بیشتر هوا لازم باشد٬ The Fresh Air purifiers می توانند O3بیشتری را در فضا با عین روش و مطابق با آنچیزی که در طبیعت وجود دارد تولید کنند. O3 یک فرم فعالتر از اکسیژن با داشتن سه سه اتم است٬ که به عنوان اوزون شناخته میشود٬ که توسط پنکه به بخشهای مختلف پخش میشود. فایده استفاده از اکسیژن های فعال شده ٬ در توانایی جابجایی به بیرون از خانه٬ از بین بردن بوی غذا در محیط کاری و اداری٬ بوی سیگار و همچنین بوی حیوانات خانگی میباشد.
این امکانات سبب بهتر شدن جریان خارج کردن هوا به محیط بیرون میشود. همچنین میتوانیم سیستم بیرون سازی هوا که با عنوان AWAY گفته میشود را به صورت ساعتی ٬ ۲ ٬ ۴ ٬ ۶ و یا ۸ ساعته تنظیم کنیم و یا به صورت دستی پروسه بیرون سازی هوا را انجام بدهیم. استفاده از حالت AWAY با انتخاب به صورت۲ ٬ ۴ ٬ یا شش ساعته قابل تنظیم است. بعد از پایان یافتن زمان تنظیم شده برای خارج کردن هوا یا حالت  AWAY ٬ سیستم تهویه سازی هوا به حالت عادی و نرمال برگشته و به صورت ۲۴/۷ از محیط و هوا مراقبت میکند.

 

 

سیستم کلی
تاثیرات یکجاسازی و استفاده همزمان ازین ۵ سیستم سبب ارائه٬ پاکترین٬ تمیزترین و تازه ترین هوا برا شما و افرادی میشود که در یک محیط با شما کار و زندگی میکنند. سیستم تصفیه سازی The Fresh Air Purifier  در فضاهایی با مساحت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰۰ فیت مربع (در حدود ۱۸ تا ۲۸۰ مترمربع)٬ در محیطهای بسته قابل استفاده است.
این تکنولوژی ها به دنبال آلاینده های هوا در مرکز و منبع آن به صورت متمایز از سایر تکنیک های ناممکن میباشد و به دنبال از بین بردن تمامی کثافات موجود در هوا٬ در هر گوشه از یک ساختمان بوده و آنها را فیلتر میکند. تکنولوژی های چند منظوره EcoQuest  به دنبال راه حل برای آلودگی است.